Flytte inn

Velkommen som leietaker! Vi håper du vil trives godt her hos oss 😊

Hovedbygget på Høgskolen i Molde, inngang via bokhandelen midt i bygget. 

Åpningstid: mandag-fredag 09:00-15:00. 

Husk legitimasjon når du skal hente nøkkelen. 

Ja, send en e-post til bolig@simolde.no med ditt navn og romnummer samt fullt navn på den som skal hente nøkkelen. De må ha med legitimasjon.

Du kan hente nøkkelen i løpet av åpningstiden vår den dagen leiekontrakten din starter.  

Starter leiekontrakten din på helg eller på en helligdag kan nøkkelen hentes neste virkedag. Evt. Så kan vi avtale andre løsninger. Ta i så fall kontakt på bolig@simolde.no.  

Du må ikke hente nøkkelen den dagen leiekontrakten din starter. Om det passer deg bedre kan du hente den senere.  

Om du kommer mer enn 14 dager etter at leiekontrakten din starter må du gi oss beskjed – så vi vet at du faktisk kommer! Send mail til bolig@simolde.no 

Null stress, send en e-post til bolig@simolde.no så finner vi en løsning. 

Adressen din finner du under punkt 2 i kontrakten din, sammen med romnummeret.  

Romnummeret vi bruker på boligene er det som heter “eget nr” i kontrakten. Den første bokstaven i romnummeret forklarer hvilken blokk du skal bo i, og det første tallet hvilken etasje. Alle rom er tydelig merket med romnummeret ditt. Skal du bo i et kollektiv er den lille bokstaven til slutt i romnummeret rommet du skal bo på. Bokstaven ser du igjen oppe til høyre på dørene inne i et kollektiv. 

F202c = F-blokka, 2. etasje, kollektiv 202, rom c.  

D5a = D blokka, 5. etasje, rom a.  

Romnummeret ditt finner du også på en liten metallbrikke som er festet på nøkkelen din. 

Det er litt variert møblement i boligene våre, men nesten alle boligene er møblert med seng (90×200), klesskap, pult/bord med stol, bokhylle og alt av hvitevarer. Det er en oversikt over møblementet i hver enkelt boligtype i annonsene her. Kvartettene med delt bad i Britvegen er ikke møblert.

Det kan være kjekt å ha med:

  • Dyne, pute og sengetøy 
  • Håndklær og toalettpapir 
  • Kjøkkenutstyr, kokekar og servise 
  • Elektriske duppeditter som kaffemaskin, vannkoker, mikrobølgeovn, osv.  
  • Bøtte, kluter, vaskemidler og støvsuger 

La oss snakke om det som er viktig her!

Du har tre muligheter:  

  1. Eduroam 

Brukernavn og passord er det samme som det du laget på studentweb/canvas.  

brukernavn@himolde.no – eget passord du har laget 

  1. Guest network 

Følg instruksene i nettleseren din, se oppskrift her (https://www.himolde.no/tjenester/it/nett/gjestenett.html)  

  1. TvPlayStation 

Dette nettet skal i utgangspunktet brukes til smartTV-er, spillkonsoller osv.  

Passord:  

Du har fire muligheter: 

  1. Eduroam 

Brukernavn og passord er det samme som det du laget på studentweb/canvas.  

brukernavn@himolde.no – eget passord du har laget 

  1. Guest network 

Følg instruksene i nettleseren din, se oppskrift her (https://www.himolde.no/tjenester/it/nett/gjestenett.html)  

  1. TvPlayStation 

Dette nettet skal i utgangspunktet brukes til smartTV-er, spillkonsoller osv.  

Passord: 

  1. Kabelnett 

I boligene i Mekvegen kan du også koble deg opp på internett via kabel!

Du har fire muligheter: 

  1. Eduroam 

Brukernavn og passord er det samme som det du laget på studentweb/canvas.  

brukernavn@himolde.no – eget passord du har laget 

  1. Guest network 

Følg instruksene i nettleseren din, se oppskrift her (https://www.himolde.no/tjenester/it/nett/gjestenett.html)  

  1. TvPlayStation 

Dette nettet skal i utgangspunktet brukes til smartTV-er, spillkonsoller osv.  

Passord: 

  1. Kabelnett 

I boligene på Glomstuvegen kan du også koble deg opp på internett via kabel. 

Ta kontakt med IT-support på HiMolde

Det er tilgang til fellesvaskeri på alle våre boliger. I Glomstuvegen er det gratis og fri bruk. I Britvegen og Mekvegen må du laste ned appen AppWash by Miele.  

Les mer om vaskeriene og AppWash her: Vaskeri

Når du flytter inn så vil du etter kort tid motta en innflyttingsprotokoll inne på din profil på hybel.no. Denne er det viktig at du fyller ut så ikke du blir skyldig i eventuelle skader og småfeil i boligen. Er det større skader eller feil som vi kan ha oversett når forrige leietaker flyttet ut kan du melde dette direkte inn som en vedlikeholdssak. Dette gjør du under meldinger på hybel.no. Da vil noen fra driftsavdelingen følge opp.  

Har det skjedd noe i boligen din? Kjøleskapet sluttet å funke? Vasken er tett? Det er mye forskjellig som kan skje i en bolig 😊 For at driftsavdelingen enkelt skal kunne hjelpe deg må du sende inn det som kalles en vedlikeholdssak. Da er saken koblet til deg og ditt romnummer, og du vil enkelt kunne kommunisere og følge status på saken underveis.  

  1. Logg inn på din profil på hybel.no 
  1. Klikk på meldinger i menyen til venstre 
  1. Klikk på samtalen du har med oss (simolde bolig) 
  1. Når du får opp chatten du har med oss klikker du på knappen plassert over der du skriver inn melding hvor det står “+ ny vedlikeholdssak” 
  1. Fyll inn alle feltene som kommer opp, og forklar grundig hva problemet er 
  1. Legg ved bilder om det er aktuelt 
  1. Send inn 

Driftsavdeligen vil følge opp saken, og ta kontakt om de lurer på noe. Om det er noe du vil legge til saken kan du skrive det som kommentar, og sånn enkelt kommunisere med driftsavdelingen. 

Når du flytter må du huske å endre adressen din hos posten, samtidig må du også melde om adresseendring til alle du venter post fra. Husk at dette også må gjøres når du flytter ut. 

Adresseendring meldes på posten.no

Melder du flytting i folkeregisteret må du oppgi det som kalles et h-nummer. Dette finner du under punkt 2 i kontrakten din. H-nummer er ikke det samme som romnumrene vi bruker, men et nasjonalt anerkjent nummer alle nødetater osv. kjenner igjen. Bor du i “underetasjen” altså, under bakkeplan har du et u-nummer. H0202, U0202.

Postkassene ved boligene er merket med navn og romnummer. Vi oppdaterer navnene på postkassene i begynnelsen av hvert semester. Husk og oppgi romnummeret ditt rett når du bestiller ting på nett eller når mamma vil sende en care package. 

Når mulig, anbefaler vi å få pakkene levert på utleveringssted/i pakkeboks.

BritvegenMekvegenGomstuvegen
– Navnet ditt –– Navnet ditt –– Navnet ditt –
Britvegen 11, 13, 15, 17,19, eller 21Mekvegen 15Glomstuvegen 31
Blokk og romnummerBlokk og romnummerRomnummer
6411 Molde6411 Molde6412 Molde

Det er viktig å forsikre tingene sine i tilfelle noe skjer. Vi oppfordrer alle våre leietakere til å forsikre sine private eiendeler som er plassert i bod eller på boligen. Vi har ikke ansvar for private eiendeler som oppbevares i studentboligene. Dette gjelder også ting som oppbevares i fellesareal i ferier. Bygningsmessige skader dekkes av våre forsikringer.  

Du kan enkelt bestille forsikring når du signerer kontrakten din hos oss, om du har forsikring fra før oppgir du det før du signerer.  

Når du likevel tenker på forsikring, kan det være lurt å sjekke reiseforsikringen og ulykkesforsikringen i samme slengen!  

Det finnes som regel gode tilbud for studenter på forsikring, og det er ofte mye å spare på å samle forsikringene på ett sted. Det kan også hende at banken din har gode forsikringsavtaler. Forsikring er kanskje noe av det kjedeligste man må håndtere i voksenlivet, men det er også noe av det viktigste du har om uhellet først er ute. Ta deg en runde og finn de beste tilbudene!  

Det skal være kjekt og trygt å bo i våre boliger!

Alle leietakere må derfor forholde seg til vårt boligreglement.

Vi har boliger tilrettelagt for beboere med funksjonsnedsettelse (universell utforming) i både Britvegen og Mekvegen.

Disse boligene er prioritert for studenter med dokumentert behov for tilrettelagt bolig. Ved dokumentert behov vil prisen bli lik prisen for en 1-roms standard leilighet. Se mer om boligtypen her.

Søk tidlig slik at vi sammen kan tilrettelegge for dine behov! Send samtidig som du søker en melding til oss via hybel.no om at du søker på en universelt utformet bolig på grunn av behov for tilrettelegging.